2.28.2011

frida

Pera müzesinde Fridanın segisi açıldığını duyunca hemen 2002 yapımı olan filmi indirdim. (evet, film indiriyorum. kınamanız bittiyse devam edelim) Film kaç aydır pc de bulunduğu halde bi türlü kısmet olmuyordu. Şükür ki 15 gün önce izledim. Her zaman film hakkındaki yorumları ertesi gün yapmaya çalışırım, geciktirirnce unutkanlığımdan dem vurmaya kalkışıp konunun eksenini kaydırıyorum. Entellik yapacağım ya sergiden önce bi ön hazırlık olsun istedim bu film. Benim bu salih niyetime gayet iyi hizmet ettiğini söyleyebilirim. Güzel bi biyografik film olmuş. Gerçi ben resimlerinin üzerlerinde daha fazla durulmasını bekliyordum ama yönetmen resimlerin oluşum süreçlerini sunmakla yetinmiş ve sonuçlarını/tabloları bize göstermiş. Filmde birbirinden ilginç çekimler mevcut ki bunlar zaten farklı bir kişiliğe sahip olan Frida'mızı izleme zevkimize ayrı bir renk katmış.
Özellikle hem cinslerine yönelmesi beni çok şaşırttı. açıkçası fazla da anlamlandıramadım. Bi ara kocasının bu kadınlarda ne bulduğunu anlamak için bu işe bulaştığına bile inandım. Gerçi kocasına baştan sadakat değil de bağımlılık istediğini söylemişti de daha sonra bunu kaldıramaması bu düşüncemi destekliyordu.
salma hayek, frida için seçilmiş isabetli oyuncu. aksanı ile, vücut diliyle muhteşem bir oyunculuk sergilemiş. Müzikleri de muhteşem seçilmiş. Filmin benim açımdan nadir kusurlarından biri fazlaca erotik sahnenin bulunmasıydı.

Hiç yorum yok: