9.06.2011

havadan sudan

Niye paylaşma gereğinde hissediyorum bilmem ama bugün kurulan Sahaf festivaline gittik. Hakkıyla inceledik mi bilmiyorum bayağı vaktimizi verdik diyeyim. Gidecek olanlara kısa birkaç tavsiyede bulunayım. Evvela almak istediğiniz kitap listesini hazırlayın. Zira o kadar fazla kitap arasında canınızın çektiği mutlaka olacaktır. Tabii eğer onları da okumak istiyorsanız alın da gereksiz harcamalar sonrası eve dönüş yolunda pişmanlığı hissedeceğiniz kitaplardan kaçının diye söylüyorum. İkinci olarak da yanınıza fazla para almayın. Alsanızda çantanızın çok derinlerine saklayın ki kitapların o muhteşem kokusu, görüntüsünden tahrik olup da el uzatamayasanız. Açıkçası yanımda bayağı para varken gittim ve ekonomik gücün kişisel özgürlükle olan alakasını yakinen öğrenmiş oldum. Hee pişman olacak şeyler aldım mı hayır ama yine de harcadığım paraya acımadım değil. O kadar osmanlıca kitap görüp almamam ise içimde yara oldu. Asıl sahaf mantığına uygun olan kitaplar onlardı halbuki.
Aldığım kitapları da paylaşayım artık size neyse: M. Kundera'dan Var olmanın dayanılmaz hafifliği, T.Capote'dan Kabul edilmiş dualar, Bir maniniz yoksa annemler size gelecek, nietzche ağladığında, pastoral senfoni, suç ve ceza, suskunlar, Kadından kentler, eldivenler hikayeler, vadideki zambak, araf ve 5-6 tane daha kitap aldım. Allah okuyup sindirebilmeyi nasip etsin.
Peki murat menteş'in fotoğrafı ne alaka diye düşünen yoktur aranızda biliyorum. Dönüşte ablamla yürürken bir de baktım ablam birin selam verdi. Karşımda dünya tatlısı murat menteş, ama sanki çok acelesi varmış gibi 10 saniyelik ablamla kurdukları muhabbete ben sadece 3-4 adım geriden şahit oldum. Ben ne kadar seversem seveyim konuşamayan insanlardan olduğumdan hep sevdiklerimle karşılaşmamayı dilerim. Enson İhsan Süreyya Sırma'nın karşısında gevelediğimiz laflardan da ötürü susma orucu tutuyorum. Bakmayın susuyorum dediğime, beynimden türlü diyaloglar kuruyorum da işte karşılarında lal kesilmesem. Karşılarında bocalamam sonucundan ya onlardan nefret ediyorum ya da kendimden. Bugün murat menteş'ten nefret ettim. Uyuz herif, bu kadar muhteşem olmasan ya!

Hiç yorum yok: