9.15.2011

"iki süper film birden"

Aslında anlatacağım bi film daha var da sırf şu başlığı koyabilmek için üçüncü filmin anlatımını tehir ediyorum. Zaten bu iki film hakkında çok şey yazacağımı sanmıyorum zira çok laf gevelemesi gerektirmeyen güzel filmler.



Incendies


Kanada sinemasından son zamanlarda bi kaç film izledim ve gayet de güzel filmlerdi. Tabii izlediğim bikaç filmle tüme varamam ama ben tarzlarını beğendiğimi söyleyebilirim. 
Mevzu bahis filmin herhangi bir sahnesinde durdurun,fotoğraf diye seyredin o sahneyi. Çok kaliteliydi. 
Filmin türkçe adı "içimdeki yangın". Halka filmi var ya, kasetteki filmi izleyen bir hafta içerisinde ölüyor. Bu filmi izleyende kadının içindeki yangından payını alıyor. artık hakikaten içimdeki yangın oluyor. Zaten hikayeler doğuya kaydığında acı, dram da kaçınılmaz olarak araya sızıyor. 
Doğrusu kadına şaşmadan duramadım, çocuklarına nasıl olur da anlatmaz bunca şeyi. Tabii burada insanın en yakınını bile ne kadar tanıyabileceğini de görmüş oluyorum.
En beğendiğim sahneyi söylemek istiyorum. Ebeleriyle karşılaştıktan sonra gerçeğin bi kısmını öğrendiklerinde tepkilerini direkt havuz sahnesiyle gösterilmesi muhteşem bir sinema mantığı olmuş.
Film belki ağlatmıyor, ki ağlatabilir de zira çok acı, ama içinizi daraltmayı çok iyi başarıyor ve bir kaç gün etkisinden kurtulması    kanımca zordur.






                                       Sonbahar


Bu filmi izlemeyi bu kadar geciktirmek istemezdim. ama yine de pişman olmadım. zamanında izlemiş sayıyorum kendimi.
Film bi kere hakiki komünist bir yönetmenin elinden çıktığı belli. Bu konudan rahatsızlık duymuyorum ama sanki hafif kanıma dokundu. Zira geçek görüntülerin devreye girmesi hem güzel hem de propagandaya kaçabilecek çekimlerdi. 
Bu filmi izledikten sonra da içinize hüzün kaplayacaktır. Açıkçası izledikten bikaç gün sonra bile filme karşı garip bi hüzündeydim. Bir kere kızın gözleri o kadar hüzünlü ki adamın da durumu malum etkilenmemek elde değil.
Düşünce suçlusu Yusuf'un hapisten çıktıktan sonra bazı şeylerin tam da bıraktığı gibi olduğunu ama bazı şeylerin de hiç de eskisi gibi olmadığını görmesi, hala nahifliğini koruyabilmesi, o yalnız halleri çok iyiydi. 
Açıkçası tüm yazacaklarımı şuan unuttuğumdan daha fazla gevelemek istemiyorum. İzleyiniz güzel filmdir. Film boyu cem adrian'ın sonbahar şarkısı dilimdeydi,film biter bitmez açıp dinlemeyi planlıyordum ki sondaki o muhteşem müziklerden sonra elim varmadı. Gereksiz de olsa paylaşayım dedim.

Hiç yorum yok: