12.30.2010

çınar devrildi

İki sezon önce yapılması gereken şükür bu akşam oldu ve ekran bir diziden daha temizlendi. Ali Rıza bey'in bu bahar son baharımız olacak diye fragmanda seslendirme yapmasına aldırmayan senaristler de tıpkı evlatları gibi Ali Rıza bey'i dinlemediler ve diziyi  uzatabildikleri kadar uzatmaya çalıştılar (dikkat edelim becerdiler demiyorum) .
Finallerde herkesi evlendirme, çolukçocuğa karıştırma gibi kısır bir senaryoyu baştan yazan senaristler bu sefer farklı bir oyun seçmişler. Ali Rıza Bey amca 5 sezondur gün yüzü görmedi, tam göreceği günde öldü. Kaderin cilvesi bu olsa gerek.
Diziyi uzun zamandır izlemesemde olanlardan haberdardım. Zira benim gözümde çoktan bitmişti dizi, ama finnal bölümü izleme gereği hissettim. Tıpkı aşk-ı memnu'yu hiç izlemesem de final bölümünü izlediğim gibi. Zaten türk dizilerinin(çoğunun) ilk 2-3 son 2-3 bölümünü izlesen arada kaçırdığına yanacak hiçbir şey olmuyor.Zaten son bölümler flashbacklerle geçiyor.
Konuya rücu edecek olursak, bir final bölümü olarak çok basitti. Biz,senaristler tarafından alıştırılmışız hiç açık bırakmadan herşeyin bize gösterilmesine.Ferhunde-Ali nereye gidecek? Ferhundenin son fitne tohumu işe yaradı mı? Tahsin'in kızı ile flörtü ne olacak? tarzında aslında hiç de merak etmediğim sorular çıkartabilirim.
Uff daha fazla uzatmak istemiyorum. 5 sezon uzata uzata ne hale soktukları dizi ellerinde kalmış son bölümde de. Tıpkı arkadaşın babasının dediği gibi "İncecik kitabı nasıl bu kadar uzattılar anlamıyorum".
Ama toygar Işıklı'ya değinmemişim,ayıp olur. Dizi için bestelediği her müziği son bölüme sıkıştırma gibi saçma bi hırsa mı bürünmüş de durmadan o müzikten bu müziğe atlıyotdu anlamadım.Tamam hepsinden ayrı zevk alıyoruz da art arda dayatılması bünyeyi zorluyor.

Hiç yorum yok: